TUI Mastercard vragen en antwoorden
Aanvraag, hernieuwing en gebruik van de TUI Mastercard
Hoe gebruik ik mijn Mastercard?
Kan ik geld opnemen met mijn Mastercard?
Biedt mijn Mastercard nog andere gebruiksmogelijkheden?
Hoe weet ik hoeveel het beschikbare bedrag op mijn kredietlijn bedraagt?
Mijn kaart is verloren of gestolen, wat nu?
Wat zijn de facultatieve verzekeringen die de Mastercard aanbiedt?
Hoe ontvang ik mijn toegangscodes voor Homebanking?
Waar kan ik mijn Mastercard gebruiken?
Worden er kosten aangerekend?
Hoeveel tijd zit er tussen mijn aanvraag en het antwoord?
Hoe ontvang ik mijn Mastercard?
Ik wil graag een extra TUI Mastercard aanvragen. Kan dat en wat kost deze?
Hoe en met welke frequentie betaal ik het bedrag terug dat ik heb gebruikt van mijn Mastercard-kredietlijn?
Je wenst een transactie te betwisten?
Hoe gebruik ik mijn Mastercard ?
Je TUI Mastercard is voorzien van een chip die gekoppeld is aan een geheime code: een bijkomende veiligheid voor jou. Deze code dient enkel om in de fysieke winkels te betalen of om geld af te halen aan een bankautomaat. Deze code is niet nodig bij internetaankopen.
Kan ik geld opnemen met mijn Mastercard ?
Met jouw kaart kan je geld opnemen aan alle geldautomaten die Mastercard aanvaarden, zowel in België als in het buitenland (€ 5,50 transactiekosten + 2,50% wisselkosten indien van toepassing).
Biedt mijn Mastercard nog andere gebruiksmogelijkheden ?
Met je Mastercard kan je ook een bepaald geldbedrag overschrijven op uw bankrekening. Kost per transactie: 1% met een minimum van € 4,50)*.
Onder voorbehoud van het goede verloop van uw dossier en van een toereikend beschikbaar bedrag.
Hoe doe je dit?
- Bel Phone Express op 02/250.20.65 (7d/7, 24u/24 beschikbaar).
- Surf naar www.buyway.be en klik op "Een geldoverschrijving naar uw bankrekening aanvragen".
-
Bel Buy Way op 02 320 25 98 (van maandag t.e.m. vrijdag van 08u30 tot 18u30).
Hoe weet ik hoeveel het beschikbaar bedrag op mijn kredietlijn bedraagt ?
Voor de meeste van onze kaarten, ontvang je maandelijks een gedetailleerd overzicht van alle transacties van die maand. Je kunt je financiële situatie ook raadplegen:
- via buyway.be onder de rubriek Buy Way Homebanking
- via telefoon op 02 320 25 98 (van maandag t.e.m. vrijdag van 08u30 tot 18u30)
- via fax op 02/250-16-59 (7d7, 24u/24)
-
via Phone Express op 02/250-20-65
Mijn kaart is verloren of gestolen, wat nu ?
In geval van verlies of diefstal van jouw Mastercard moet je zo snel mogelijk je kaart laten blokkeren door het nummer 02/209.81.00 te bellen (bereikbaar 24u/24,7d/7).
Wat zijn de facultatieve verzekeringen die de Mastercard aanbiedt ?
Buy Way biedt de mogelijkheid om uw TUI Mastercard te beschermen dankzij de verzekering Full Cover(1). De waarborgen die worden voorgesteld beschermen u tegen onaangename omstandigheden:
- Waarborg - Overlijden: Dekt het openstaand saldo van de kaart in geval van overlijden van de verzekerde.
(2) Uitsluiting: zelfmoord in de loop van het jaar volgend op de aanvangsdatum.
- Waarborg - Uitvaart: In geval van overlijden van de verzekerde door ziekte of ongeval, betaalt de verzekeraar aan de begunstigde een bedrag van €2.000. Het uitbetaalde bedrag wordt verhoogd tot €2.650 in de volgende gevallen:
i. de verzekerde, op het moment van overlijden, voldeed niet aan de criteria om te genieten van de waarborg «Tijdelijke volledige arbeidsongeschiktheid»;
ii. de verzekerde is, voor de aansluiting aan de verzekering getroffen door een «Definitieve volledige invaliditeit»;
iii. nadat de verzekerde invalide is geworden gedurende het contract.
(2) Uitsluiting: zelfmoord in de loop van het jaar volgend op de aanvangsdatum.
- Waarborg - Definitieve volledige invaliditeit: In geval van definitieve volledige invaliditeit betaalt de verzekeraar het openstaand saldo (verminderd met de eventuele vergoedingen die in het kader van de tijdelijke volledige arbeidsongeschiktheid werden betaald).
(2) Uitsluiting: opzettelijke feiten van de verzekerde.
- Waarborg - Tijdelijke volledige arbeidsongeschiktheid: In geval van tijdelijke volledige arbeidsongeschiktheid neemt de verzekeraar na 60 dagen, de minimale maandelijkse terugbetalingen ten laste, die vervallen tussen deze volledige arbeidsongeschiktheid en de einddatum van de arbeidsongeschiktheid.
(2) Uitsluiting: gebruik van verdovende middelen of dronkenschap.
- Waarborg - Onvrijwillige werkloosheid: In geval van onvrijwillige werkloosheid van de verzekerde om redenen buiten zijn wil om, neemt de verzekeraar de terugbetalingen van de maandelijkse aflossingen, in voege op e vooravond van het schadegeval, ten laste, tijdens de periode van de inactiviteit (maximum 18 aflossingen).
(2) Uitsluiting: het ontslag nemen of ontslag voor dringende reden
- Waarborg - Verlies of diefstal van de kaart: In geval van verlies of diefstal van de kaart, dekt de verzekering het openstaand saldo ten laste van de verzekerde.
(2) Uitsluiting: verlies of diefstal van de kaart onbewaakt achtergelaten in een publieke plaats of een voertuig.
- Waarborg - Aankoop: De verzekering dekt de aankoop gedurende 90 dagen in geval van diefstal of schade van een product dat met uw kaart werd betaald (uitgezonderd Buy Way Facility).
(2) Uitsluiting: diefstal van de aankopen zichtbaar achtergelaten in een voertuig.
(1) De verzekering "Full Cover" is een collectieve verzekeringsovereenkomst die voor u werd afgesloten bij de Onderneming CARDIF Assurance Vie nv. Vennootschap naar Frans recht – Maatschappelijke zetel: 1, Bd Haussmann te F-75009 PARIJS - erkend in België via zijn bijkantoor: 1424, Bergensesteenweg te B-1070 BRUSSEL - KBO 0435 018 274 - RPR Brussel - verzekeringsmaatschappij erkend in België door de Nationale Bank van België onder het codenummer 979, voor de waarborgen arbeidsongeschiktheid en definitieve invaliditeit en CARDIF Assurances Risques Divers nv - Maatschappij naar Frans recht - Maatschappelijke zetel: 1, Bd Haussmann te F-75009 PARIJS - erkend in België via zijn bijkantoor: 1424, Bergensesteenweg te B-1070 BRUSSEL - KBO 0435 025 994 - RPR Brussel - verzekeringsmaatschappij erkend in België door de Nationale Bank van België onder het codenummer 978 (K.B. 06/02/1989 – B.S. 18/02/1989) voor de waarborgen verlies of diefstal van de kaart, aankoop en onvrijwillige werkloosheid. Dit document is een reclame en vormt geen contractuele verbintenis. Het Belgisch recht is van toepassing. Het contract heeft een looptijd van één jaar. Klachtenbeheer, 1424, Bergensesteenweg te B-1070 BRUSSEL, klachtenbeheer@cardif.be, 02 528 00 03. De Ombudsman verzekeringen, 35, Meeussquare te B-1000 Brussel, info@ombudsman.as, 02 547 58 71. Buy Way is de commerciële benaming van Buy Way Personal Finance nv, naamloze vennootschap met zetel gevestigd te B-1000 Brussel, Bisschopsstraat 26, KBO 0400 282 277 - RPR Brussel en door FSMA toegelaten onder codenr FSMA 019542A, optredend in hoedanigheid van verbonden verzekeringsagent voor de verzekeraars CARDIF Assurance Vie nv en CARDIF Assurances Risques Divers nv. Klachtenbeheer, Bisschopsstraat 26 te B-1000 Brussel, claims@buyway.be, fax: 02/250 20 69.
(2) Niet-exhaustieve en voorbeeldlijst. Voor meer informatie nodigen wij u uit om de algemene voorwaarden te raadplegen op www.buyway.be. In geen geval vervangt deze informatiefiche de algemene voorwaarden.
Hoe ontvang ik mijn toegangscodes voor Homebanking ?
Klik op https://www.buyway.be/ om een toegangscode aan te vragen. Je vindt het eveneens op je maandelijks overzicht.
Waar kan ik mijn Mastercard gebruiken ?
Je kan de Mastercard gebruiken om je aankopen te betalen in alle winkels die Mastercard aanvaarden, zowel in België als in het buitenland. Je kan je kaart ook gebruiken om in alle veiligheid op het internet te betalen.
Worden er kosten aangerekend ?
Het eerste jaar is de jaarlijkse kaartbijdrage gratis. Nadien bedraagt de kaartbijdrage voor de hoofdkaart € 15 en voor de extra kaart € 8.
Hoeveel tijd zit er tussen mijn aanvraag en het antwoord ?
Op onze website wordt onmiddellijk een principieel akkoord gegeven. Na ontvangst van het volledig ingevulde en ondertekende contract en van de gevraagde documenten, analyseren we je aanvraag. Je ontvangt dan binnen 2 werkdagen een definitief antwoord. Reactievermogen en engagement zijn twee waarden die de Buy Way-medewerkers hoog in het vaandel dragen.
Hoe ontvang ik mijn Mastercard ?
Je kaart en geheime code worden afzonderlijk per post naar jouw thuisadres verstuurd.
Ik wil graag een extra TUI Mastercard aanvragen. Kan dat en wat kost deze?
Ja dat kan, ook de kaartbijdrage van de extra Mastercard is het eerste jaar gratis. Daarna betaal je jaarlijks € 8. Je kan meteen een extra kaart aanvragen of je kan bellen naar de Buy Way klantendienst (02 320 25 98).
Hoe betaal ik het bedrag terug dat ik heb gebruikt van mijn TUI Mastercard-kredietlijn?
Je hebt twee opties:
- Via domiciliëring: de minimum maandelijkse aflossing (en, indien van toepassing, de Buy Way Facility-aflossingen) wordt, elke 1ste van de maand automatisch van je bankrekening afgehouden.
- Via overschrijving: het bedrag, de betalingstermijn en de bankgegevens staan vermeld op je maandelijks overzicht.
Je wenst een transactie te betwisten?
Gelieve ons een kopie van je klachtneerlegging bij de lokale politie over te maken, alsook een betwistingsbrief.
OPGELET !
Indien de betwisting volgende handelaars betreft: PAYPAL, APPLE I-TUNES, SKYPE, GOOGLE, SONY ENT. NETWORK of FACEBOOK, vragen wij je om rechtstreeks contact te nemen met hun klantendienst.
PAYPAL
Telefoon: 070/35.99.05
Internet: www.paypal.com/webapps/mpp/first-dispute
E-mail: complaint-response@paypal.be
APPLE I-TUNES
Telefoon: 078 18 00 22
Internet: www.apple.com/benl/contact/
SKYPE
Internet: https://support.skype.com/en/faq/FA10384/why-has-my-credit-debit-card-be
Internet: www.facebook.com/receipt/?v=1
SONY ENT. NETWORK
Telefoon: +44 844 8466 555
E-mail: SonyEntertainment.UK@eu.sony.com
Internet: www.google.be/support
In het geval deze handelaars je geen oplossing kunnen bieden, verzoeken wij je contact op te nemen met Buy Way Personal Finance. Gelieve ons dan een bewijs van contact met de betrokken handelaar over te maken, alsook een kopie van de klachtneerlegging bij de lokale politie en een betwistingsbrief.
“Gratis” staaltjes
Ben je ingegaan op een aanbod voor “gratis” staaltjes voor schoonheids-of afslankproducten met de belofte dat je enkel verzendingskosten moest betalen ?
Jammer genoeg voorzien de algemene voorwaarden van de handelaar dat hij het recht heeft om bijkomende producten toe te sturen en aan te rekenen.
Wat kan je doen?
Je kan deze transacties jammer genoeg niet betwisten via Buy Way Personal Finance omdat wij deze bedragen niet kunnen verhalen op de handelaar daar je zelf een contract met een stilzwijgende verlenging bent aangegaan.
Voor eventuele klachten of betwistingen, gelieve u rechtstreeks tot de handelaar te richten.